Kun aika ei riitä kaikkeen, ratkaisu on tiimi. Mutta miten tiimi liittyy brändiin?

Jos olet aina hyvin kiireinen, et ehdi keskittyä mihinkään tehtävään aidosti. Multitaskaaminen ja suunnittelemattomuus tuottavat lähes aina huonoa laatua. Nykypäivän visuaalisessa ja läpinäkyvässä maailmassa laatu tai sen puute leviävät kulovalkean tavoin ja tieto siitä vaikuttaa suoraan brändiin. Aitous ja läsnäolo ovatkin merkittävässä roolissa brändiä rakentaessa.
Harvan liiketoiminta perustuu puhtaasi brändille, usein raha tulee tuotteesta tai palvelusta. Koska panokset ohjataan sinne mistä raha tulee, rakentuu yrityskulttuuri helposti suorittamisen ympärille. Tiimin avulla voidaan purkaa kiirettä, suunnittelemattomuutta, parantaa tulosta ja vahvistaa brändiä.
Viisi syytä rakentaa tiimi
- tehtävät jakautuvat
- ajanhallinta on helpompaa
- tuottavuus lisääntyy
- tuotteen / palvelun laatu paranee
- mahdollisuus keskittyä oikeisiin asioihin kasvaa
Kun resurssit ei riitä, tarvitaan apua ulkopuolelta
Aina ei kannata palkata kaikkiin tehtäviin omaa henkilöä, tiimin voi koota myös yrityksen ulkopuolelta. Suomessa on lähes 200 000 yksinyrittäjää, jotka tuovat loistavia ratkaisuja tiimin tarpeisiin. Pienen yrityksen strategiaa rakennettaessa kannattaa panostaa resurssien rakentamiseen ja uskaltaa rohkeasti koota resursseja myös oman yrityksen ulkopuolelta.
Kolmen kohdan vinkki
- Tee itse se, mikä on ydinosaamistasi.
- Osta se minkä joku tekee nopeammin, helpommin, edullisemmin
- Laadi strategia, jossa hyödynnetään yllä mainittuja.
Strategiana ulkoa koottu tiimi ja mitkä ovat sen hyödyt
Ulkoa kootun tiimin hyödyt ovat kiistattomat. Kun aikasi tai osaamisesi ei riitä strategian laatimiseen ja toteuttamiseen, osta siihen apua. Somen näkyvyydestä huolehtimisen voi myös vaivattomasti ulkoistaa kohtuullisella hinnalla. Tiesitkö että, monet yksinyrittäjät tekevät erilaisia keikkatöitä oman liiketoiminnan ohella. Voit etsiä tiimiisi apukädet, joiden avulla selätätte pahimmat kiirehuiput, ilman palkkaamisen riskejä.
Tiimin avulla saavutat hyötyjä
- Aikaa säästyy myynnille, markkinoinnille ja asiakkaille.
- Multitaskaaminen vähenee tai poistuu. Lisäksi kiireen vähetessä laatu paranee.
- Yrittäjät ovat sitoutuneita omaan työhönsä.
- Yrityksen tuotteen tai palvelun brändikuva paranee, tiimi lisää luotettavuutta.
- Yrittäjän stressitaso laskee ja hyvinvointi paranee.
Uskallatko panostaa laatuun ja yrityskuvaan? Onko teidän yrityksessänne tiimi, joka koostuu yrittäjistä?